هرآنچه باید درباره بازی god of war ragnarok بدانید

هرآنچه باید درباره بازی god of war ragnarok بدانیدزمان زیادی تا انتشار بازی پر رمز و راز god of war ragnarok نمونده و از همین حالا برای PS4 و PS5 بصورت پیش فروش در سایت های مختلف مثل حاجی گیم قرار گرفته. ریبوت عنوان God of War در سال 2018، باعث شد این بازی قدم در مسیر جدیدی بزاره. تنها تغییر این بازی زاویه دوربین نبود بلکه روایت بازی چندین لایه عمیق تر از قبل شده و حالا در God of War Ragnork این موضوع گسترده تر هم شده. این بازی قراره مهمترین اتفاق دنیای اساطیری نورس رو به تصویر بکشه. حالا تو این بخش از مقالات حاجی گیم قصد داریم به نقد و بررسی جامع God of War Ragnork بپردازیم.

 

ویژگیهای بازی God of War Ragnork

بازی ریبوت God of War به قدری موفق عمل کرد که حالا انتظارات از دنباله این بازی خیلی بالا رفته و و گیمرهای هوادار این بازی به دنبال ویژگیها و نقاط قوت زیادی در نسخه جدید هستند.

 

هرآنچه باید درباره بازی god of war ragnarok بدانید
هرآنچه باید درباره بازی god of war ragnarok بدانید

 

فضای داستان بازی God of War Ragnork

تو این نسخه از بازی هم مثل گاد اف وار قراری با با یه داستان تاریک و جدی روبرو باشیم. از اولین نسخه بازی، اختلافات عمیقی بین کاراکترها بوده و تصویری از انتقام و خشم رو برای بازیکنان به تصویر کشیده. به گفته اریک ویلیامز، کارگردان بازی، این بازی آخرین عنوانیه که در دنیای نورس اتفاق میفته. با توجه به نام جدید این بازی و اضافه شدن کلمه Ragnork این اتفاق کاملا واضح بوده و اگر به افسانه ها رجوع کنیم متوجه میشیم که پایان خوشی برای این بازی وجود نخواهد داشت.

براساس افسانه های نورس، Ragnork در واقع آخرالمانی برای این دنیا می باشد و همه چیز رو از بین میبره حتی خدایان رو! شروع Ragnork با بارش یه برف سنگین بوده و سرمایی مطلق همه جارو فرا میگیره. دو تا گرگ با نامهای اسکال و هاتی دنبال اینن که ماه و خورشید رو ببلعن. گرگهایی که فرزاندان لوکی هستند و از اون فرمانبرداری میکنند. با توجه به اشارات متعدد به این دو گرگ در نسخه گاد آف وار، احتمالا در نسخه Ragnork هم شاهد این باشیم.

 

مرگ کاراکترهای بازی

یکی از احتمالاتی که درباره داستان بازی نسخه جدید گاد آف وار وجود داره و میتونه هواداران بازی رو یکم نگران کنه، مرگ برخی کاراکترهای بازی از جمله شخصیت اصلی داستان یعنی کریتوس هست. تریلری که چند وقت پیش از این بازی منتشر شد نشون میداد که کریتوس و آترئوس به دنبال اینن که از بروز Ragnork جلوگیری کنند. این دو به دنبال خدای جنگ نورس یعنی tyr میرن و ازش درخواست کمک میکنند و احتمالا یه درگیری با فریا و ثور خواهند داشت. نقش کریتوس در واقعه Ragnork خیلی مهمه اما باید ببینیم خط داستانی او در این بازی چیه.

سانتامونیکا در سری گاد آف وار سعی کرد تا به کاربران بفهمونه هیچ خوب و بد مطلقی وجود نداره. سه گانه اول این بازی، تصویر تاریکی از خدایان اساطیری یونان رو نمایش داد و اینکه چجوری توسط جعبه پاندورا و پلیدی ها تسخصیر میشن. تو اون داستان هم کریتوس یه قهرمان نبود و حتی بعضی وقتا به عنوان یه ضدابرقهرمان رفتار میکرد. کریتوس برای انتقام گیری حاضر بود هرکاری کنه و پا روی هر ارزشی بزاره. البته انتقام گیری اون یه جورایی منطقی و قابل درک بود اما این موضوع چیزی از خشمگین بودنش کم نمیکنه.

در طول سری بازی گاد آف وار، کریتوس، آدمها و حتی خدایان زیادی رو به قتل سنوده و در نسخه آخر هم همین روند رو ادامه خواهد داد و حتی خیلی از شخصیت های اصلی بازی توسط کریتوس به قتل میرسن. اما با وجود همه اینا کریتوس نتونسته هنوز گذشته خودش رو هضم کنه و همچنان خاکستر خانواده خودش رو روی بدنش تحمل میکنه. البته کریتوس خیلی تلاش کرد تا با کمک پسرش آترئوس، این گذشته تلخ رو از ذهنش پاک کنه و تا حدودی هم موفق شد و همین موضع باعث شده تا پدر و راهنمای خوبی برای فرزندش باشه. کریتوس خیلی بیشتر از قبل میتونه خشم خودش رو کنترل کنه.

 

بازی god of war ragnarok
بازی god of war ragnarok

 

پیشگویی لوکی

در لحظات پایانی god of war ragnarok متوجه میشیم که آترئوس در واقع همون لوکی بوده و مادرش و نژاد و غولها این موضوع رو میدونستن. برای همین میتونیم بگیم که لوکی یا همون آترئوس، در ragnarok نقش خیلی مهمی رو ایفا میکنه. در واقع شروع کننده ragnarok همین لوکیه و نقش مستقیم یا غیرمستقیم در مرگ یکی از شخصیت های مهم بازی داره که احتمالش خیلی زیاده پدر خودش یعنی کریتوس رو به قتل برسونه.

 

پیش خرید بازی god of war ragnarok

زمان زیادی تا انتشار بازی جذاب god of war ragnarok نمونده اما شما میتونید اکانت قانونی بازی God of war Ragnorak برای PS5 و اکانت قانونی بازی God of war Ragnorak برای PS4 رو از همین حالا در حاجی گیم پیش خرید کنید و به محض انتشار بازی شروع به انجامش کنید.

نرگس شیدا

ارسال دیدگاه

با عنوان حاجی گیم وارد شده‌ایدخارج می‌شوید؟